Bibliothèque de l'Église apostolique arménienne - Paris - SAMUEL , Smiles     Retour à l'Index des auteurs en arménien    Accueil des catalogues en ligne

Smiles SAMUEL
( 1812 - 1904 )

Samuel Smiles (23 December 1812 – 16 April 1904), was a Scottish author and government reformer who campaigned on a Chartist platform. But he concluded that more progress would come from new attitudes than from new laws. His masterpiece, Self-Help (1859), promoted thrift and claimed that poverty was caused largely by irresponsible habits, while also attacking materialism and laissez-faire government. It has been called "the bible of mid-Victorian liberalism", and it raised Smiles to celebrity status almost overnight.

Rangement
Traductions

Ինքնօգնութիւն կամ Նկարագիր Վարմունք եւ Յարատեւութիւն [ Self-Help ou Illustration du caractère et de la conduite ]
Titre / Վերնագիր : Ինքնօգնութիւն կամ Նկարագիր Վարմունք եւ Յարատեւութիւն / auteur/հեղինակ : Smiles SAMUEL - Թարգմ. Ս. Էթմէքճեան